duminică, 11 decembrie 2011

Books Coffee Club de la Romana – un spatiu foarte placut


Am fost in week-end-ul trecut, in Bucuresti.
Printre altele, sambata, pe la pranz, am fost invitata la ziua Printesei. Nu a dorit sa fie ceva pretentios, dimpotriva, o intalnire relaxata, la o ceainarie, in cerc “intim” de vreo 30 de persoana (majoritatea doamne) care au raspuns invitatiei, sper eu, cel putin la fel de entuziast ca si mine.
Locatia mi s-a parut deosebita, poate si datorita cercului in care ma aflam, voi incerca sa fiu obiectiva :) Am inteles ca este recent deschisa si consider ca merita sa fie recomandata.
Se afla la Piata Romana (nr 9), pe partea stanga (cum vi de pe Bd. Dacia), imediat ce incep “coloanele”. Langa ea este o librarie, nu i-am retinut numele, o stiu acolo de multi ani insa. Este via-a-vis de straduta pe care se vede “pasarela” intre cladirile ASE-ului.
Din nerabdare, dar si teama de a nu intarzia, aproape ca am trecut pe langa :) nu stiam exact unde se afla. Este o usa din sticla pe care este un autocolant mare cu numele si sigla Books Coffee Club, dar mai ales scandurile din lemn natur, care imbraca peretele cu intrarea si cei doi stalpi din apropiere, sunt un reper foarte bun. Asta si poza maaaare ce reprezinta o biblioteca si atmosfera potrivita (o domnisoara citind, pe o canapea alba, si o alta domnisoara sorbind dintr-o ceasca, la o masuta rotunda), intima, a acestui spatiu. “Poza” este prezentata ca un geam, prin care poti privi in interior, si are cam 2X3m :)
Se intra pe usa din sticla, intr-un hol discret. Pana sa stai sa te intrebi prea multe, realizezi ca singura directie este “in jos”, ceea ce a fost amuzant din punctul meu de vedere, nu ma asteptam.
Se coboara pe o scara ce inconjoara un “stalp” destul de “gras” (in dansul de gaseste liftul), care presupun ca serveste mai mult personalului, sper totusi ca mai au si alta intrare pt aprovizionare. Treptele nu sunt multe, vreo 30-40, spatiul se deschide, mai intai cu un bar micut, apoi mai amplu, cu o prima incapere.
Culorile sunt calde, lumina este discreta si te invita la conversatie dezinhibata, muzica este de buna calitate si in surdina, presupun ca provenea de pe laptopul de la bar.
Mobilierul este impartit pe mai multe categorii. Sunt masute rotunde cu diametrul de 70-80cm (retinem ca este doar ceainarie), deservite de scaune cu rama metalica argintie si “cuib” de plastic foarte confortabil, extrem de ergonomice. Pentru confort sporit se pot incerca si cele cateva canapele aranjate de-a lungul peretilor sau cele ce inconjoara cei cativa stalpi masivi de sustinere (suntem intr-un subsol totusi), care stalpi se potrivesc insa foarte bine in decor, chiar mi s-a parut ca dau un farmec aparte, facand locul sa nu fie doar un mare hangar.
Spatiul este impartit in mai multe zone, una este aceasta, cum mergi drept, dupa ce cobori scara, un al doilea este dupa ce faci stanga, cand cobori de pe scara. Treci printr-un “hol” de cativa metri, sala de aici este asemanatoare cu cealata, in aceasta zona se gasesc si toaletele, foarte haioase.
Posibil ca unul din spatii sa fie pt fumatori, celalat pt ne-fumatori, cat am fost noi (intreg spatiul a fost rezervat doar pentru noi) nu s-a fumat, vreau sa cred ca nu doar din respect pentru gazada noastra, care era insarcinata. Deci nu stiu cum se prezinta spatiul in pacla de fum caractersitica barurilor, atunci a fost extrem de placut.
Spatiul nu este foarte inalt dar in nici un caz apasator, decoratorul a ales excelent detaliile pentru a te face sa uiti ca ai coborat sub nivelul strazii. Toata ambianta este de intalnire in casa unui bun prieten, unde poti sta “turceste”, savura o lectura buna si un drink, si comenta cu prietenii.
Ce se poate servi acolo?
Cam orice lichid iti doreste inima, desigur ceva potrivit cu atmosfera, aveti meniul atasat, nu veti gasi bere sau altele de genul, in schimb aveti long drinks (get your kicks!), virgin cocktails (you'll go bananas!), cappuccinos (100% made with love), frape&choco (iced&fresh) si latte, choco&tea(for a warm belly!).
Preturile sunt modice sau chiar excelente, avand in vedere amplasarea locatie cat si calitatea excelenta, nici cantitatile generoase nu sunt de neglijat.
Eu am servit o ciocolata calda delicioasa, 8 lei un pahar inalt, de 180ml, aromata, cu doua degete de frisca deasupra. Majoritatea aveau niste canute dodoloate din sticla, cu limonada, felii de lamaie pluteau vesele prin lichid, Shirley Temple presupun, mi s-a spus ca este foarte bun (spune tu doamna Monica :) ).
Servirea a fost ireprosabila, poate pentru ca eram putini, era o singura domnisoara, pe cat de subtirica, pe atat de draguta, si la propriu si la figurat. Imediat cum aparea cineva nou in gasca, era prezenta, cu zambetul pe buze, si prelua comanda, foarte atenta la orice detaliu, fara sa deranjeze cu absolut nimic.
Daca aveti de “pierdut” cateva ceasuri, singuri sau acompaniati, acolo puteti gasi multe volume noi si interesante, raspandite in incapere fara sa aglomereze spatiul sau sa incurce cu ceva.
Chiar daca am fost multi (am umplut una din sali), nu era galagie, totul se desfasura intr-o normalitate absoluta.
Mi-a placut grija pentru detalii, in amenajarea incaperilor, se vad, in poze, tevile din tavan, infasurate in hartie de gazeta. La prima vedere poate parea ciudat, dar odata ce asimilezi intreg spatiul, nici nu-ti poti imagina cum ar fi fara ele acolo.
Sper sa-si pastreze aerul boem mult timp de acum inainte, se vedea ca este locatie nou deschisa, in primul rand nici nu mirosea a fum, ceea ce in spatiile mai vechi se intampla, chiar daca in momentul vorbirii nu se fumeaza.
Poze nu am facut, cele de pe Facebook sunt foarte realiste insa.
Mie mi-a placut!
Cu siguranta sunt subiectiva, intalnirea care a avut loc aici mi-a prilejuit o mare bucurie, dar si locatia sigur a potentat-o.
Daca sunteti prin zona, aveti vreme, si va place tiparul descris, nu o ratati Books Caffee Club!
Aceasta ... recenzie, a mai fost postat si pe AmFostAcolo.ro

2 comentarii:

  1. Bre, ma treci la beutori de coktailuri?:))
    Era fix o limonada, dar acu m-ai facut curioasa, ia sa vad eu cum e Shirley Temple ala.
    p.s.: pot sa share-uiesc postarea ta pe pagina celor de la Books Cafe?:D

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am vazut limonada aia in meniu nici sa ma bati, chiar am cautat-o, am zis si eu ce mi s-a parut, poate am incadrat-o gresit, stiu ca necunostinta nu e scuza dar ... :)
    Chiar te rog sa share-uiesti, as fi facut-o eu dar n-am Facebook ... yet :) o sa-mi fac, asa nu se mai poate :)

    RăspundețiȘtergere