marți, 16 octombrie 2012

Guest post - Iubirea fara par :D

Si din pacate ma refer la parul acela despre care ne-ar placea sa ramana pe corp, o durata cat mai mare din viata, respectiv cel de pe cap!

Context:
Vizita la un dermatolog nou, in care nu m-am putut abtine sa nu-mi pun sperantele, din nou, in privinta parului care tot pleca de pe capul meu, de niste ani, vreo 10.

Discutie foarte placuta, aproape jumatate de ora, multe idei cu care am fost perfect deacord. Mai ales cele conform carora cauza este una hormonala, un dezechilibru. Trebuie cautat pe la ovare, de chisturi, si pe la tiroida. In sfarsit mi s-a dat o explicatie, in privinta mostenirii genetice, si anume probleme mostenite (posibil) de la mama, cu tiroida.

Mama are parul foarte rar, de cand l-a nascut pe fratele meu mai mic, i s-a spus ca a fost o "cadere de calciu" si cu asta a ramas, s-a impacat cu ideea si nu a mai luptat. Eu inca vreau sa mai sper ca se poate lupta.

Voi cerceta pe ambele cai, macar stiu daca le tai de pe lista. Desi nu sunt o persoana ignoranta, ma si enerveaza faptul ca daca te duci sa "te cauti", inevitabil gasesti diverse probleme. Nu consider ca nu trebuie sa investighezi dar poti sa cazi si in extrema cealalta si sa intri intr-un cerc foarte vicios. Deci trebuie analizat cu mintea foarte limpede.

Asa ...
Despre anumite recomandari nu pot discuta insa, nu m-am informat suficient cat sa-mi formez o parere, dar am discutat cu sotul despre anumite produse, din cele recomandate. Unele le-am cumparat deja ca de ... nu m-am putut abtine pana acasa, sa citesc prospectul pe net!
Dupa ce am citit, m-am intristat foarte tare.

Cum am pe cineva, si anume sotul, care este mult mai analist si mai coerent decat mine, plus cu o baza mult mai mare de analizat informatii, in special medicale, de pe vremea cand dadeam medicamente cu nemiluita la copii (adica dupa ce am inceput sa ne punem intrebari, cum ca le dam cam multe, si am inceput sa ne informam, si concluzia a fost ca trebuie sa ne oprim, ceea ce am si facut, si a fost bine), i-am dat ca subiect de cercetare doua produse, si anume: Diprosalic (solutie cutanata anti-matreata) si Stieprox (sampon anti-matreata).

Concluziile lui rapide, din mailul proaspat primit, m-au distrat peste masura. Si cum stiu ca intotdeauna isi sustine parerile, chiar si in public, sau mai ales in public, mi-am permis sa public.
Sper ca e ok, e ok? :)


Deci crema(Diprosalic) este aspirina cu corticosterozi. Daca ti minte, tot pe baza de aspirina iti daduse si [alt dermatolog] o solutie (ii spuneam eu aspirina cu tuica[alcool etilic+acid acitisalicilic+rezorcina=frictionat scalpul zilnic, luni si ani de zile], baza amestecului fiind alcoolul). Deci ceva antibacterian/antifugic, poti da si cu ceai de musetel, tot aia. As merge pe mana [celuilalt dermatolog] mai degraba, daca cauti contraindicatii si efecte adverse la corticosteroizi o sa te sperii. Plus ca se lauda crema ca este vasoconstrictoare, pe cand alcoolul stimuleaza circulatia...
Uite, despre Prednison, care este cel mai bland dintre corticosteroizi, ti l-a prescris si [alt dermatolog] in una din creme/solutii: [nu era pt mine predison, ci ca si component intr-una din cremele pt "dermatita atopica" a copilului]
About 1 person in 20 who takes the oral corticosteroid prednisolone experiences changes in their mental state. These changes may include:
feeling depressed and suicidal
feeling manic (very happy and full of energy and ideas)
feeling very anxious
feeling very confused
hallucinations (seeing or hearing things that are not really there)
having strange and frightening thoughts
Asta e doar ce-ti face rapid la cap, poti sa gasesti mai multe pe aici

Despre Betametazona (Stieprox) aplicata extern (topica), povestile sunt cam aceleasi, doar ca e mai putin testata. Cauta dupa ceva gen Betamethasone topical side effects.
Get emergency medical help if you have any of these signs of an allergic reaction: hives; difficulty breathing; swelling of your face, lips, tongue, or throat. Stop using this medication and call your doctor at once if you have any of these signs that you may be absorbing betamethasone topical through your skin or gums:
blurred vision, or seeing halos around lights;
uneven heartbeats;
mood changes;
sleep problems (insomnia);
weight gain, puffiness in your face; or
feeling tired.
Less serious side effects may include:
skin redness, burning, itching, or peeling;
thinning of your skin; or
blistering skin; or
stretch marks.
Samponul e un antifungic putin testat si, dupa cate se pare, putin eficient, vezi aici:

Daca de sampon m-as apropia la cativa metri cu un bat in mana, cu crema aia nici n-as vrea sa locuiesc in acelasi oras... parerea mea!
Eu te iubesc indiferent de cantitatea de par, remember that! :-*

Finalul a fost apoteotic, stiu! :)
Ca o ultima mentiune: iarna trecuta m-am ras pe cap, la recomandarea medicului, pt o mai buna actiune in aplicarea diverselor zemuri/creme. 
Dupa ce mi-am luat inima in dinti, si mi-am dat parul jos, am vazut o piele care suferea cumplit, cu pete rosii, matreata cat cuprinde, grasa si ... vai de ea. Deci concluzia a fost ca am facut bine ca am scos-o la aer. In cateva zile de la ras, totul arata muuult mai bine, posibil si datorita frictionarilor, dar si a faptului ca era aerisit. 

I-am spus dermatologului nou asta, si foarte surprins m-a intrebat "Cum v-ati mutilat asa? Femeile trebuie sa se respecte, si sa fie frumoase! si sotul ce a spus cand v-a vazut rasa pe cap?"
Sotul fusese cel care m-a ras :D Mai mult, care m-a comvins ca este o decizie buna si sa nu mai intarzii in aplicarea ei, dupa ce am venit de la consultul dermatologic care recomanda treaba asta.
Si el insista, de fiecare data cand il tund cu masina, sa fie cat mai scurt, macar nr 1, daca nu vreau 0 :)

Daca nu ar fi factorul estetic, as umbla numai rasa pe cap tot timpul, decat sa dau cu tot felul de chestii mai mult sau mai putin testate/daunatoare, am zis!

9 comentarii:

  1. Tu, vei fi tuns scurt, diseara, eu ma mai gandesc :)
    sau vrei sa ne tundem 0 amandoi, ca sa radem unul de altul? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. :))

    Vaaai. Andreea. Ce-am mai ras!!!
    :))
    Inca rad. Acelasi stil umoristic si la sotul meu ca la altau ;)
    Nu ma pot abtine sa nu-i arat asta si lui :))

    Sa inteleg ca poza cu claia de par e a ta?
    Oauu. chiar daca e chiar daca nu e, parca mi-e mila asa. fara par. aoleo!
    Mie mi se pusese pata acum 2 ani cand sotul meu si inca vreo cativa prieteni s-au ras in cap. de tot. era vara , ei umblau bec :)
    vai, cat am vrut si eu. dar pe urma m-am gandit asa in perspectiva la diminetile cand ma voi uita in oglinda si voi fugi repede sa plang :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci! Ce-a zis sotul, i-ai aratat? :)
      Eu m-am tinut darza si n-am plans, in casa ma simteam ok, dar recunosc, nu prea-mi venea sa ies in lume, asa "bec" :)

      Claia nu-i a mea, e gasita pe net, e o papusa ... cred :)
      Am avut si eu odata cam asa, acum multi ani, inainte sa ma tund scurt. Nu avea legatura cu desimea parului.
      Acum nu sunt chiar fara par, ba chiar daca sunt proaspat spalata, arata super-decent, insa calota este cam rara, partea din fatza, "bretonul". Si teama cea mai mare ca tot pare sa se rareasca, de la an la an, nu ca acum ar fi groaznic.

      Ștergere
  3. Io zic asta: http://albuletzi.blogspot.ro/2012/07/cu-si-fara-par.html
    Apoi mai zic Diprosalic, Dermovate, Elocom solutii sunt f ok, eu mi-am dat ANI de zile cu ele in cap, crede-ma ca nu mori, nu iti pierzi vederea si alte tampenii de acolo din prospect. Acu' pe bune.
    Eu m-am ras cam CONTINUU circa doi ANI la rand ca sa ameliorez. Deci daca vrei, solutia asta oricum e cea mai buna...dar trebuie sa o faci luni de zile la rand. Cu aparatul de tuns la piele. Eu am rana pe scalp cam de colo colo...stiu despre ce vorbesc si cum sa tin in control scuamele si astea. Ca iti pica parul e una, ca ai "matreata" adica dermatita seboreica e cu totul altceva. Pentru par care pica am un prieten fitoterapeut care face o solutie pe baza de plante, mie cu aia mi-a recrescut parul dupa nastere. Imi picase....cam tot...eram cheala in unele zone. Daca e hormonal, evident trebuie sa gasesti cauza intai. Si pe aia o cauti la Bucuresti, nu la tine acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ce zici tu, ca am citit, cred ca am si comentat.
      N-am zis ca mori de la cortizoni si derivati, cel mai rau e daca ii inghiti, daca ii dai extern nu-i asa de grav dar nici nu-i o fericire, poti sa o dai in altele. "Tampeniile" din prospect sunt puse acolo cu motiv, sigur s-au intamplat unora, si sigur din cauza substantelor sin produs, ca nu si-au permis sa le musamalizeze.

      Am presupus ca rasul trebuie sa fie pe termen lung, recunosc, nu m-au tinut balamalele sa o fac, desi stiu ca mi-ar prinde bine, fizic.

      Picatul poate fi si el legat de dermatita seboreica. Nu poate fi un par sanatos, dintr-un "sol" cu probleme. Oricum, sunt deranjante si unele si altele.

      Discutam de fitoterapeut, dar trebuie sa cercetez si potentialele cauze enumerate, si o voi face mai intai "aici, la mine".

      Ștergere
  4. Doamne ce doctor tâmpit... Transmite-i soțului tău din partea mea RES-PECT!!! Amandoi scrieți frumos.
    Știi ceva? Când eram copilă am avut un stafilococ. Long story short îmi căzuse părul de pe cap doar într-o zonă. Dermatologul mi-a zis să frec cu căței de usturoi tăiați proaspăt direct pe piele. Acolo mi-a crescut părul din nou, mai des, mai gros, mai negru și mai ondulat, parol!
    O mamă și soție ca tine e frumoasă și albastră pe scalpul gol!
    Săptămâna asta pleacă spre voi și „Aventurile unui fir de nisip”. După multe căutări am găsit-o foarte redusă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am abtinut de la a introduce doctorii in diverse categorii. Ei stiu ce au invatat si ce au experimentat. Deciziile/recomandarile lor sunt luate/date in functie de tot felul de factori, despre care nu are rost sa discutam. De aceea avem si noi cap, si ne cunoastem, si decidem ce vrem sa aplicam sau sa riscam, atat. Informatia nu strica, dar ce faci cu ea mai departe, este la latitudinea fiecaruia.

      Asta cu diversele goange de pe scalp m-a contrariat si pe mine, dintotdeauna, adica m-am intrebat mereu de ce nu se face analiza, cum faci de secretie otica sau exidat, sa vezi care e goanga (ca sigur e o goanga) si sa dai cu antibiograma. De ce se ia la ghici? ...

      Am mai auzit cu usturoiul, se stie ca face si desface multe. Recunosc, nu l-am incercat niciodata pe termen lung, poate ar trebui sa ma mai gandesc, suna mai bine decat cortizonii oricum :D

      Multumim de complimente! Eu albastra? Hm! cu albastru de metil inca nu m-am dat, imi sugerezi? :)))

      Multumesc, abia astept pachetul! :)
      Hai ca te laud imediat cu Brasovul! :)

      Ștergere