duminică, 25 noiembrie 2012

MoonCup-ul ultra-fiert :)

Ma tot invart in jurul cozii, de aproape o luna, si nu mi-e comod sa scriu despre treaba asta.
Sunt multe lucruri pe care le consider prea intime pt a fi discutate "in public". Acesta este unul dintre ele, dar avand in vedere ca am cercetat vreo cateva luni "problema", iar informatiile, in limba romana, sunt destul de putine ... hai sa punem un afis mare, la intrare, cu Ladys only, si sa discutam! :)

Mda, nu e doar ... discomfortul, de a fi citita de barbati, defapt sunt mai multe bube in capul meu. Sper ca dorinta de a fi de ajutor, prin aceasta informatie, sa-mi dea destul avant, incat sa-mi mearga degetele mai lesne decat o fac in momentul acesta.
Initial am vrut sa scriu totul sub forma de gluma, le persoana a treia, ca si cum "o prietena si-a cumparat ...", dar am zis ca nu am 10 ani, si ar trebui sa scot pieptul in fata (ca-l am :) ) si sa scriu clar si curat, ce am de scris.

Deci ...

Sa incepem cu inceputul, poate lumea e in ceatza si nu stie ce este acela un "mooncup".
Mooncup este o "cupa menstruala" din silicon medicinal.
Este ceva intre ... palnie (inchisa, nu curge) si tetina de silicon, cu diametrul de aprox 40mm, care se introduce, spre a colecta lichidul menstrual, se goleste/spala/reintroduce la anumite intervale. Hai mai bine sa va arat ...
Foto este de la Reka Godri (Wrapmama), din magazinul careia am si cumparat.

Auzisem de treaba asta de acum doi ani si ceva, de la o doamna cu care avusesem o scurta comversatie pe subiect. Am ridicat o spranceana si apoi am uitat.

Acum cateva luni, m-am lovit din nou de aceasta informatie, si cum ma atragea conceptul, din toate punctele de vedere, am zis sa fac o cercetare mai serioasa. Am trecut peste ... "brrrr ... mnu!", si am ajuns la toate parerile pozitive despre produs.

Pe mine nu m-au comvins neaparat toate textele cu ecologismul, si banii pe care defapt ii scutesti, si blamarea absorbantelor/tampoanelor de unica folosinta (care chiar se aduna in munti de gunoaie, pe langa pampersi si multe alte chestii, care sunt biodegradabile ... in foarte multe sute de ani).
M-au comvins opiniile femeilor care au folosit, si spun ca e usor si functioneaza. Recunosc, de asta imi era cel mai teama, de ... manipularea grozaviei :) atat acasa, cat mai ales in toaletele publice.

Dupa ce am rezolvat acest aspect, considerand ca sunt ceva mai mult decat o neindemanatica notorie, si voi putea sa ma descurc, din moment ce atatea milioane se descurca, au aparut multe alte intrebari :) Le-am asezat frumos intr-un mail, acum o luna, si le-am trimis la Reka Godri.
Ea ramasese pe lista, prin eliminarea celorlalti importatori.

De ce ea, mai ales ca nu are neaparat cel mai mic pret de pe piata, la cupe menstruale?

cinstita sa fiu, in primul rand pt ca Mooncup este o "firma". Nu spun ca restul nu ar fi bune, defapt sunt sigura ca nu sunt foarte multe diferente intre ele. Am intalnit cele mai multe opinii despre Mooncup (pe site-uri straine) si asta imi da un oarecare comfort psihic, ca nu e o porcarie (desi niciodata nu ai garantia asta, am avut emotii :) ).

pentru ca mi-a placut cum si-a construit site-ul si magazinul. In magazin a centralizat foarte multe informatii referitoare la acest produs. Desigur ca informatiile se pot gasi usor, iti cam faci o parere, intr-o zi sau doua de cercetat, dar mi-a placut, denota seriozitate si respect fata de client. Nu se complica cu produse in 7 culori (ca sa se asorteze cu ce, cu chilotii?!!!) nici cu reclama la saculetul in care se pastreaza produsul! Dar a acordat ceva timp sa scrie niste chestii care chiar folosesc.

este o persoana, nu o companie. Pe un alt site, pe care il analizasem, cand sa scriu intrebari, intr-un formular, era o adresa generala, office@ .... M-am gandit "oare cine imi va citi mie mailul acela"? Poate un barbat! Oare va sti sa raspunda intrebarilor mele, despre un produs dintre zecile pe care le aveau? Voi primi ceva mai mult decat un raspuns politicos si insuficient?!

Alte lucruri nu prea stiu despre ea, dar acestea mi-au fost deajuns pt a ma decide.

Impresia a fost foarte placuta, la cateva ceasuri, cand mi-a raspuns la intrebari, si in urmatoarele doua zile, cand am mai schimbat cateva mailuri. Mi-a placut ca m-a ajutat sa decid asupra dimensiunii, fara sa ma bombardeze cu insistente, si fara sa ma bazaie, sa ma intrebe cum este, dupa ce am primit-o :)

Dupa ce am primit-o, prin curier, cu ramburs, a doua zi dupa comanda, am dezinfectat-o si am testat-o. Nu eram in perioada respectiva a lunii, si probabil eram cam nerabdatoare/stresata, nu a fost chiar pe cat de usor ma asteptasem :)
Am lasat-o si mi-am vazut de treburi, acesta este motivul pt care nu am dat nici un feed-back, inca nu aveam ce spune.

Cand a venit perioada potrivita, am dezinfectat-o din nou, si, cu ceva mai multa determinare, am zis ca trebuie sa pot!
Ajuta daca se lubrefiaza inainte de introducere, sau macar se uda cu apa, si mai ales daca se impatureste corect, adica suprafata de "prim contact" sa fie cat mai mica, respectiv varianta a doua de "impaturire", din filmul de la Wrapmamashop, pe la min 1:19.
In rest ... relaxare (chiar nu e spusa aiurea chestia asta), impins usor inauntru, pana nu se mai simte codita la exterior (eu am taiat cam jumatate din lungime). Se simte cum se desface, in interior, si apoi nu se mai simte deloc, ne vedem peste 2-3-6-(max) 8 ore :)

Extractia ... asta a fost partea putin dificila, ma asteptam, dar deja dupa a treia procedura nu mai aveam nici o problema.
Maini curate, pozitie sezut, relaxare (again!), se impinge cu muschii vaginali (daca ati nascut, stiti deja :D) cat sa iasa putin codita (daca aveti unghiile decent taiate, e si mai bine :) ), apoi cu calm, in mai multe reprize scurte, se trage incet, cu doua degete, concomitent cu impinsul, pana iese cam de jumatate si se aude ca se ... depresurizeaza :)

Treaba cu "tras/impins/invartit/introdus un deget, ca sa o depresurizezi", mie mi s-a parut groaznic de incomoda si neplacuta, nu am reusit si a fost unul din motivele pt care mi-au trebuit trei goliri, ca abia mai apoi sa-mi devina usor si comod.
Se simte un usor efect de ... ventuza, la extractie :) dar miscarea se deprinde extram de repede, si dupa ce ai scapat de grija asta, apoi totul este UAU!!!

Nu am avut probleme, in a o extrage/curata/reintroduce, nici macar noaptea, dureaza mai putin de doua minute, cu spalat pe maini, inaite si dupa, cu tot.
Lumina aprinsa este optionala, doar ca sa nu lasati "urme" neplacute. Nu uitati sa trageti apa/spalati chiuveta! Nu vreti sa va panicati inutil colocatarii! :)

Si ajungem la UAU ... :) Scapand de grija cea mai mare insertia/extractia, am putut sa ma gandesc la cum este si ce face.
Mi s-a parut absolut grozav! Nu se simte absolut deloc, comfortul este perfect, nu provoaca uscaciune sau alte probleme date de tampoanele interne. A ... apropo de asta, dupa ce se deprinde miscarea de extractie, mie mi se pare mult mai usor decat la absorbantele interne.

... vroiam sa mai povestesc diverse dar intru in detalii, din nou, prea intime, si n-am curaj :)

Capacitatea maxima (optima) este de 12-15ml. Pt comparatie, un paharut standard, de tzuica, are 50 ml.
In ziua cea mai abundenta, eu produceam ... 10ml (si doua-trei picaturi pe absorbantul de extra-protectie), la doua ore. Timp in care as fi schimbat doua absorbante, si cu stres si potential risc de accidente vizibile, daca aveam ghinion.
Asta m-a fericit cel mai tare, sentimentul de siguranta, si control. Stiam exact cum stau si la ce ma raportez, altfel e greu cuantificabil. Probabil cupa tine fara probleme si pana la 25ml.

Treaba cu golitul si spalatul este iar foarte simpla, nici pe departe ce aberatii visam eu! :)
Acasa este floare-la-ureche, iar in toaletele publice mege perfect cu o sticla de apa, eventual servetel umed si solutie dinaceea antibacteriana, la sticlute mici, de poseta, pt curatat pe maini :)

Eu am mers si la gimnastica, in primele zile, cand fluxul este foarte abundent, si nu am avut absolut nici o problema, in cele doua ore, pana am revenit acasa. Evident ca am pus si un absorbant, pt siguranta, dar rezultatele au fost mai mult decat multumitoare.
Chiar ne povestea instructoarea, fosta atleta de performanta, cum au sunat-o cateva cursante, pt a anunta ca nu participa, din motive de menstruatie, si cum ea, in tinerete, se chinuia o gramada, cu tot felul de solutii si inventii, pt a face fata acestei probleme, cand ea aparea in timpul vre-unei competitii, si mai ales echipamentul era complet alb.
As fi vrut sa-i spun despre cupele menstruale, sa stie, macar acum, dar inca nu suntem suficient de familiare, nici nu aveam o parere foarte bine formata, la momentul acela.

Partea proasta ... caci exista si o parte proasta in toata treaba asta, este ca eu tocmai am omorat-o :(((((
Nu de nervi sau de altceva, a fost foarte neintentionat :D Dar totusi rezultatul este de netagaduit, martor imi sta mirosul care persista inca in casa, dupa cateva ceasuri!
Nu l-am mai simtit de vreo doi ani, de pe vremea cand mai fierbeam diverse recipiente de plastic, pt copii, si ... uitam de ele :)
Ba mint, il mai simt, cam o data sau de doua ori pe luna, cand imi da laptele in foc! Dar fierb lapte de trei ori pe saptamana, deci eu zic ca e o rata suportabila :)

Mda ... este un paragraf, in instructiuni (partea aia cu DON'T, de care radeam o gramada, ca "cine ar fi atat de prost sa ...") care spune "don't boil dry" adica "nu fierbeti fara apa" cum ar fi! Ghuess what? :D
Evident ca n-am pus-o la fiert fara apa, dar apa a binevoit sa se evapore in ... ora intreaga in care a avut flacara sub recipientul care o continea, pe ea si pe cupa :) Si evident ca eu mi-am adus aminte abia dupa ce am inceput sa ma inec cu fum, vorba vine ...

Piticul ala smecher, responsabil cu lecitina, care e mai mult plecat de acasa :) mi-a dat una in moalele capului, de nu reuseam sa ma ridic mai repede de pe scaun, sa ma duc la bucatarie ...
Arata cam maltratata :D

Si m-am gandit, cand am pus-o la fiert, ca asa o sa se intample, stiam ca-mi asum un risc f mare, am intentionat sa-mi pun tel sa sune, peste 10 min, dar nu-l aveam la indemana. Apoi am culcat copiii de pranz, si m-am asezat sa scriu despre ziua mea si despre bicicleta cea noua, si m-a readus la realitate mirosul intepator.
Mda ... si inca n-am nici 30 de ani, e grav!

HA! Stiu ce sa cer de la Mos Craciun (ca si asta e o perioada de impas): un ceas de bucatarie, care sa sune la intervale anumit fixate, sa-mi aminteasca de diverse, eventual sa fie si legabil de gat, ca daca plec pe afara, in timp ce am ceva pe foc ... poate sa sune el, de nebun, pana poimarti :)

So ... Reeeeeeka, may I have another one, please? :D
Ca da, mi-a placut, si mai vreau, chiar daca-s tuta! :D
Promit sa am mai multa grija de urmatoare, sa ma tina mai mult de o luna! :D
Vor fi inca 150 de lei bine investiti!
Inca am cutia, saculetul, intructiunile ... primesc vre-un dicount, ceva? :)))))

Si nota pt mine! Asta sa fie masura cealalta, cea pt femei nascatoare, asa ca mine :D Ca mi-a fost teama ca o sa fie prea mare si am luat-o pe cea pt domnisoare (diferenta e doar de 3mm diametru defapt :) ), si curgea putin pe langa, nu mult, doar cateva picaturi in 24 de ore, schimbam absorbantul asa, mai mult pt comfortul propriu, nu pt ca ar fi trebuit.
Nadajduiesc ca la dimensiunea corecta, nu va mai fi nevoie de extra-protectie. Posibil ca de data asta sa fi fost de de la lipsa de exercitiu, care se capata in timp, dar mai bine sa fie dimensiunea cealalta. Acum ca am vazut, nu-mi mai e frica de ea, nu-i chiar atat de mare :D

Huh ... iacata am reusit sa scriu!
Sper sa foloseasca informatia si sa aveti curaj sa incercati!
Nu o sa folosesc expresii pompoase cum ar fi "mie mi-a schimbat viata" dar realist vorbind, da, face treaba, si sigur vreau sa raman pe metoda asta, pana s-o inventa altceva mai bun, evident :)

Nu este o reclama la Wrapmama, nici la Mooncup, diferentele dintre modelele de pe piata romaneasca, cu siguranta nu sunt foarte mari, am explicat deja de ce am ales eu asa. Am vrut sa explic mai ales conceptul, pt ca mie mi-a fost teama si am ezitat mult timp, desi nu ar fi trebuit.

Ca informatii adiacente, ce am mai gasit eu, in perioada de "studiu":

de laDiana(Poarta-ma), care mi-a placut foarte mult, amuzant, oarecum realist, si mai ales nu neaparat pro! E bine de aprofundat toate potentialele probleme, eu am constata ca sunt unul din cazurile fericite, love it! :)

de la Camelia (ColtulCameliei), reticenta la concept, dar care a devenit fan

youtube cu multe info utile, desigur ca sunt o multime, trebuie doar sa cautati, daca va intereseaza subiectul

forum englezesc cu multe opinii, dar sunt atat de multe ca eu m-am cam pierdut printre ele, nici stilul nu prea mi-a placut, este totusi o lejeritate de a vorbi despre subiect, care  mie imi este cam incomoda.

A mai folosit/analizat careva concepul asta, ce opinii aveti?
Salvam planeta impreuna? :D

16 comentarii:

  1. Reka e super, de la ea am luat si eu scutecele spalabile inlocuitoare de pampersi poluanti(de care am fost foarte multumita, si utilizatorul a fost foarte multumit...printre altele au fost conform reclamei cum ca scapam usor de ele ca sa se invete la olita :D ).
    Suna interesant mooncup-ul...dar tare mi-e ca la mine va avea aceiasi soarta de supra fierbere =))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. HA!!! Stiam eu ca nu sunt singura defecta cu ultra-fiertul! :D
      Sincer acum, asta cu fiertul, trebuie doar la inceputul utilizarii, in prima zi a lunii, eventual si la sfarsit, in rest doar spalat, dupa golit. Eu am mai prestat si intre utilizari, in zilele respective, am zis ca nu strica, dar vezi ca pana la urma ce-i mult strica! :)

      Nu stiam ca de la Reka aveti scutecele, credeam ca le-ai luat din Buc! Acum ca-mi amintesc, parca la tine auzisem de GreenBaby prima data. Deja cam crescusera copiii cand am dat eu un ochi pe acolo, nu mai aveam nevoie de multe din produsele respective, dar uite ca se gaseste pana la urma!

      Cu absorbantele refolosibile nu prea ma incanta, poate daca as fi avut scutece refolosibile, si m-as fi invatat cu ele (depozitarea pana la momentul spalarii) mi-ar fi fost mai usor de acceptat si cu absorbantele, dar Mooncup-ul e genial!

      Ștergere
  2. M-ai terminat! N-am auzit in viata vietii mele de asa ceva :))) Mi se pare amuzant. Mi se pare si destul de scump...mai mult decat cat dau pe tampoane intr-un an. Cati ani o pot folosi? Fara sa o ultra-fierb evident :)))
    Despre ceasul de bucatarie e ultra eficient. Nu mai misc nimic fara el si de cand il am nu mai ard nimic :) Iti poti lua doua si pui unul si afara in curte, pe care sa il auzi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu auzisem pana acum ceva vreme, si e curios, pt ca treaba e inventata in 1930, dar e lesne de inteles de ce se prefera promovarea produselor de unica folosinta (desi polueaza maxim).Eu prefer alternativele, mai ales daca se dovedesc a fi foarte comod de folosit :)

      Treaba e 130 de lei, nu-i ieftina. Probabil ca un pret cinstit, "de fabrica", ar fi pe la 30-50 de lei (comparand pur "ochiometric" cu tetinele de biberon), dar trece prin multe maini, asa ca se aduna. Pe ebay sau amazon, sunt 20-35eur. Asta m-a retinut si pe mine, altfel as fi luat-o de acum cateva luni.

      Se poate folosi 5-10 ani, si chiar sunt cucoane care folosesc de peste 5 ani, si zic ca inca mai suporta, nici nu ar avea prea mult ce sa se strice la dansa, daca te porti cum trebuie cu ea :D
      Deci isi scoate banii, dupa primul an si ceva, si eu zic ca merita investitia. Altfel, nici eu nu cheltui mai mult de 100 de lei/an, pe cele de unica folosinta.

      O sa solicit un ceas de bucatarie, mai ales ca sotul deja mi-a calculat in cat timp imi da laptele in foc :))
      In curte nu-mi trebuie, ca nu stau atat de mult timp pe acolo, si oricum, daca tin minte sa-l pun sa sune, o sa tin minte sa-l iau si in buzunar, cred! :)

      Ștergere
    2. Cand mai vii in Bucu, mergi la Ikea, eu am luat unul de acolo magnetic si care e si ceas de bucatarie si are si sonda de inox cu care poti verifica temperatura preparatelor. :)

      Ștergere
  3. Eu auzisem de ea, dar din motive pe care le intuiesti, nu stiam de nici o "first hand" experience, asa ca din povesti e mai greu sa-ti faci o parere. Multumesc ca ti-ai calcat pe suflet si ai povestit, extraordinar de bine documentat si detaliat. Tema de casa, multumesc!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pt aprecieri!
      Mi se pare ca e bine sa cunoastem cat mai multe alternative, restul fiecare judeca pt sine, monopolul nu este folositor niciodata.

      Ștergere
  4. Nu auzisem de asa ceva si daca nu ar fi pretul atat de piperat, mi s-ar parea chiar ok. Chiar nu are contraindicatii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am gasit contra-indicatii. In afara de ... modul de manipulare, nu are absolut nici o hiba :)
      La absorbante, recunosc ca incepuse sa ma streseze treaba cu geluri/parfumanti/inalbitori etc Prea multa cosmetizare, care trece de practic, si poate deveni daunatoare, si nu numai la buzunar.

      Ștergere
    2. Stiti cum e asta cu "nu are nici o contraindicatie" si peste 10 ani aflam ca acel silicon e moartea si ca cine stie ce cacat ne lasa, face, scoate, pune, aseaza, prin "dansa"...E cum a fost si cu inoxul care acum e moartea, si cu teflonul, si cu silicoanele din sani si cu orice tehnologie...acum e minune, maine e moartea :))) Pe mine aspectul asta ma intereseaza mai mult decat salvarea planetei. Pana la ora asta cu Always si OB viata mea e chiar decenta. Si n-am avut in veci "accidente". Si cu OB se poate inota cat se poate de bine. Insa chestiuta asta m-ar interesa, ca ma gandesc ca mai avem vreo 20 de ani de cicluri inainte :)))

      Ștergere
    3. Pai eu zic sa o intrebam direct pe Reka! Ea sigur a studiat problema mai mult decat mine ...

      In rest sunt perfect deacord cu modul in care pui problema, mai putin exprimarea :)
      Si asta cu "Always si OB" ma seaca cel mai tare, monopolul!
      Mai sunt si multe alte firme, pe care nu le vedem, de astia doi. Si cum spuneam, toate gelurile si bibilurile deja ma irita (si la propriu si la figurat).
      Pariez ca si in astea ne-am cruci daca am afla cate chestii nocive sunt defapt.
      Deja exista niste teorii legate de "gelul super-absorbant", iar de inalbitorii folositi (ca de, asa avem impresia ca e mai igienic) si alte prostii, mai ales din tampoanele interne, deja se aud niste voci, si nu prea spun de bine.

      Multe lucruri ni se ascund, daca e sa o luam pe calea asta. Multe sunt bibilite si cosmetizate, pt ca defapt sa nu ne intereseze ce e cu adevarat inauntru, doar sa fie reclama frumoasa, si sa SE VANDA. Siguranta si sanatatea nu prea vand bine, mai bine sa fie frumos colorat/mirositor/gustos, eventual o tona de bani bagati in marketing.
      Dar sti tu mai bine, am impresia ca ai si studiat PR :D

      Ștergere
    4. Pai cu ce te-a deranjat exprimarea mea, bre? Ca nu pricep? Nici macar n-am zis "p...a" sau ceva :)))) Iar aia cu Always si OB...NU e monopol. Eu am testat TOT...absolut TOT ce exista pe piata la noi! NU se compara! Nu merge! Am incercat chiar de curand unele marca DM...nu merg domle! Nu merg! Nu sunt la fel de bune. Si in multe cazuri e asa. O anume firma le face mai bine. Ca lamele de ras Gilette!

      Ștergere
  5. Nu sunt experta ceea ce priveste siliconul medical, totusi cred ca este un material mai sanatos ca bumbacul inalbit din absorbante si tampoane interne. Inainte sa descopar Mooncup si eu am fost fan OB, asa ca pot sa compar. OB si tampoanele interne in general absorb nu numai lichidul menstrual, ci tot, si usuca mucoasa vaginului (de aceea este si asa de greu de scos, mai ales spre sfarsitul ciclului), ceea ce poate conduce si la infectii. Acest lucru nu se poate spune de cupele menstruale, care colecteaza lichidul menstrual, insa nu absorb, nu usuca.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ieri mi-a sosit si mie cupa comandata si am fost nerabdatoare sa o incerc. Sunt uimita de faptul ca intr-adevar nu o simti, dar am o problema cu ea: cred ca nu se depliaza complet dupa introducere - daca pipai cu degetele, se simte ca are o indoitura. Voi o simtiti rotunda, neteda?

    Cu privire la extractie...prima data m-am speriat si ma si vedeam la ginecolog sa mi-o scoata, pt ca nu mai simteam codita de loc. Dar impingand cu muschii vaginali si pliind-o mai tare, am reusit sa o scot.Sa vedem cum merge cand e plina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merge mai bine plina, e mai ... lubrefiata zona :) Si eu am avut aceleasi temeri prima data :)
      In interior nu se simte nicicum, daca este bine pozitionata. Uneori de depliaza in timpul introducerii, alteori la cateva sec/min dupa, si atunci se simte ceva, ca un ... bobarnac scurt :) Ajuta exercitiile Kegel :)
      La extractie, se ... depresurizeaza putin, altfel iese greu si cu disconfort :)
      Desi sunt extrem de multumita si o folosesc de fiecare data, totusi nu-mi lipseste nici absorbantul, mai pot fi scurgeri sau accidente, sau poate sa dureze cateva min pana se depliaza, timp in care sa curga pe langa, asa ca nu ma vad folosind-o fara extra-protectie. Deocamdata, alta plangere nu am, mi se pare geniala.

      Ștergere
  7. Hei, ce bine-mi pare ca am citit asta! Daca citeam mai demult scapam de inca 2 ani de chin cu tampoanele...
    Si eu confirm ca e superba cupa mea Monncup, am luat-o de pe un magazin dedicat (deci se poate, fetelor), si anume www.cupemenstruale.ro. Acum e la 139, dar urmariti promotiile, eu am luat-o cu reducere la re-lansarea mooncup in Romania.
    PS: Am sa fiu atenta sa nu o omor si eu :)))

    Va pup cu drag,
    Delia

    Sper ca ai facut rost de o mooncup noua

    RăspundețiȘtergere