duminică, 26 mai 2013

Miere de salcam, productie 2013

Da, putem spune ca avem mierea in batatatura, multe zeci de kile, strecurata, descantata, ambalata corespunzator :)
O parte din "ambalajele"
 pregatite inca de acum
doua saptamani
Stiti voi copii, cat de delicata si aromata este mierea proaspata de salcam? :)
E greu sa va explic :( Si mai ales e mare pacat ca o parte din parfumul ei se estompeaza in timp!
Chiar si eu am avut surpriza gustand-o , ieri, cand am mai strecurat si depozitat in PET-uri, numai bune de trimis prin posta. N-am nimic pe lume cu care sa o pot asemana, si afirmatia nu  e doar de  marketing :)

Multumesc celor care au avut incredere, pe anul trecut, si ne-au ajutat sa scapam de surplus! :) Nu mi-a ajuns la urechi absolut nici o plangere, ba chiar am de multa vreme deschisa lista pt cand urma sa recoltam prima productie, de salcam, pe anul acesta. Iata ca pot incepe sa onorez comenzile, Posta fie cu mine! :)

Nu vreau sa iau cu copy-paste si sa incerc sa va comving cat de benefica organismului este mierea, se stie din mosi-stramosi, de gustoasa va asigur, trebuie sa ma credeti pe cuvant :)
Nici nu vreau sa fac concursuri, giveaway-uri si alte chestii, ca nu ma pricep si nici nu vreau cumva sa incrancenez lumea, plus ca nu am nevoie, vestea se duce foarte bine si fara asa ceva. Clientii multumiti sunt cea mai buna recomandare posibila. Tin tare mult la gasca de oameni cu care am discutat anul trecut, pe acest subiect si mi se pare ca asta e cea mai buna reclama: "clientii" multumiti. Nu-i asa? :)

Mierea este produsa din flori de salcam(90%) si alti pomi fructiferi de primavara care au fost prin drumurile albinutelor. Tata-socru m-a intrebat daca are rost sa cheltuie mai mult timp si efort selectand ramele mai deschise la culoare si centrifugand miere de salcam 100%. I-ar fi luat de 3 ori mai mult recoltatul si mi s-a parut ca nu merita efortul pt un 100% in loc de 90%.
Zonele de recoltare a polenului au fost imprejurimile Dragasaniului si Golesti.

Urmatoarea speram sa fie de tei ... inca nu sunt hotarata care din cele doua imi place mai mult :) O-i lauda-o si pe aceea cand ii va veni timpul, peste vreo luna si ceva :)

Are o aroma incredibila, este fluida, pt inca vreo luna-doua , sau poate chiar mai mult, dupa care se cristalizeaza, asa cum e normal sa faca orice miere 100% naturala. Din nou reamintesc sfatul de a nu incalzi mierea la mai mult de 40 de grade, sau de a nu o pune in lichide foarte fierbinti, e pacat de ea ca isi pierde o mare parte din enzimele si vitaminele benefice.

Treburi dinacestea ca nu-i diluata, lungita, amestecata cu porcarii, nici nu mai mentionez, sunt de la sine intelese pt cei ce ma citesc de o vreme.
Se pastreaza fluida atat cat ii place ei (de regula cateva luni), eu nu-i pun nimic sa o mentin asa, si pe unde gasiti fluida, curgatoare ca ... un ulei, desi au trecut mai mult de 6-8 luni de la recoltare, inseamna ca e ceva dubios cu ea. In cel mai bun caz a fost incalzita recent, pt a-si recapata fluiditatea (ceea ce probabil i-a distrus o multime de vitamine si enzime benefice) sau are adaosuri de care mai bine nici nu vreti sa stiti. Este afirmatia socrului si ma bat cu oricine pt ea.
Ofer miere din cea pe care o consumam si noi constant, fara nici un fel de adaos, nici macar vreo urma vaga de intentie negativa nu are :) pt ca tin la sanatatea noastra si a prietenilor nostri. Vreau sa ofer un medicament, nu o otrava.

Este galbena "ca soarele" ii spuneam Cumnatei Marmotescu, intr-un comentariu pe FB, zilele trecute :) Ea este "distribuitorul" nostru pe Bucuresti :) Anul trecut a fericit o multime de oameni, zilele astea, de cand a dat anuntul pe FB, deja vad ca a strans solicitari de peste 100kg, bravo cumnata! :)

Este 25 de lei/kg, ambalata la PET-uri in greutate de doua-trei kg, sau bidoane de apa de 5L (aprox 7kg de miere), incerc sa gasesc si mai mici, la un kg desi parca e mai multa bataie de cap decat face.

Treaba cu Posta si cu transferul bancar merge perfect, nu a fost intampinat absolut nici un obstacol. Posed cont la Raiffeisen, in care doritorii imi pot transmite contravaloare comenzii sau se poate plati ramburs, optanduse pt transport postal sau curierat rapid. Sunt deschisa si la orice alte optiuni! :)
In iarna am trimis, pt prima data extern, in Spania, a mers mult mai usor decat credeam, iar acum ma bucur de un minunat ulei de masline de la acea persoana, se poate spune ca am facut un troc foarte cinstit :)

Avem si ceva capaceala (Irina stie :) ), faguri cam putini, nu stiu daca sa ma ambalez cu ei. Deobicei evitam sa scoatem produse care ar dauna lucratoarelor Mosului, nu vrem sa punem in pericol albinutele.  Nici sa muncim o gramada pt a obtine niste chestii care s-ar vinde f scump, incercam sa pastram totusi la stadiul de hobby. De aceea am preferat sa sarim peste chestii gen ceara, propolis, laptisor de matca si altele.

Daca e ceva ce nu am spus sau vreti sa-mi adresati intrebari ... sunt prin zona! Ma duc sa mai bag o lingurita de miere, vad ca ma ajuta la laringita :)

Poze n-am, aparatul inca bantuie, impreuna cu soacra, prin nus'ce jungla indoneziana :)
Va las totusi cu marea de lalele (poate va e dor de ele), din curtea noastra, pe care o admiram in timp ce miroseam primele flori de salcam, din imprejurimi, la inceputul lui mai.

23 de comentarii:

  1. Poșta fie cu tine!
    :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, mai ai miere de salcm de anul asta? As vrea si eu 3 kg . Multumesc, corina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca mai este, abia ce am scos-o din stupi de doua saptamani, nu o vindem nici noi chiar atat de repede, pe toata :)
      Cu multa placere trimit, probabil luni merg la posta, mai am si alte pachete de dus. Pana atunci astept detalii pe mail: UnGraunteDeNisip@gmail.com

      Ștergere
  3. O sugestie...scuze ca ma bag... o stiu de la un apicultor si mi se pare de reflectat la ea : Nu-I pacat de asa bunatate de miere sa fie ambalata in pet-uri? (plastic!!!)Poate pe viitor luati in calcul o investitie( nu foarte mare) in borcane de sticla cu capace noi. E adevarat ca daca livrarea si face cu posta romana e putin mai complicat... Zic si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este cazul de scuze, orice sugestie este bine-venita cat timp este exprimata politicos! :)
      Borcane avem o multime, chiar bunica a facut revizie primavara asta si a pus deoparte vreo 50 de borcane, de 800ml, fara filet, pt pus miere in ele si dat cu totul, pt ca ne prisosesc si nu le mai folosim, dar desigur ca asta merge doar local, mi-e frica sa le trimit prin posta. Altfel miere pastram in borcane de sticla de 5L, avem vreo 20 dinastea, la salcam merge de minune, desi nu cred ca o sa ramanem cu foarte multa anul asta :) Numai ca dupa ce se cristalizeaza este foarte greu de transferat in cava mai mic, pt transport.
      Deci sunt constienta ca PET-urile nu sunt cea mai buna varianta de pastrare, dar alta nu prea am, si oricum sfatuiesc cumparatorii sa stransfere in vase de sticla cat mai repede dupa ce primesc coletul.
      Oricum la mine nu prea sta mult in beci, doua-trei luni maxim, deci cumparatorii sunt in siguranta, ii anunt cat de repede dupa extragere si se vinde rapid :)
      Concluzia este ca ar trebui cumparata cat mai proaspata si consumata cat mai repede :D

      Ștergere
  4. Vreau si eu, te rog, 5 kilograme. De fapt, stai sa mai intreb in stanga si in dreapta ca sigur mai vor si altii, sa facem comanda mai mare :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paaaai ... vezi cat se aduna, cu calm, si discutam pe urma! :) Pun 10-15 kg in plus la cumnata, cand vine, sapt viitoare.
      Dar tu nu aveai un furnizor? Parca ai scris de cineva la un momentdat ...

      Ștergere
    2. Aveam un furnizor, dar au terminat rapid mierea de anul trecut; ne facuseram noi un stoc maricel dar de vreo luna am ramas fara; si au inceput limonadele si socatele si trebuie :-).
      Ziceau ca salcamul a durat destul de putin prin partile lor, albinutele nu au apucat sa culeaga foarte multa miere...deci ar mai trebui sa asteptam...nu stiu cat...
      Si ai scris asa frumos ca m-am decis instantaneu sa gust neaparat mierea voastra.

      Ștergere
    3. Gustat trebuie, neaparat! :)
      Eu zic ca o sa va placa :)
      La noi a fost ok cu salcamul, mai ales ca anul trecut au fost ploi in perioada respectiva si nu s-a facut mai nimic.
      Deci astept o cifra, cand concluzionezi ceva! Nu stiu unde o sa bage cumnata atata dar se descurca ea ca e fata mare :)

      Ștergere
    4. mierea de salcam se cristalizeaza? s-au vinzi altceva?

      Ștergere
    5. Nu stiu cine esti si ce vrei, dar tin sa te asigur ca eu si familia mea am mancat miere de la Andreea si este uimitor de buna, de parfumata si de naturala.
      E atat de usor sa arunci cu noroi in oameni!

      Ștergere
    6. Multumesc Vienela pt interventie! Nu ma supar, argila face tenul frumos :D
      Multumesc pt aprecieri!

      Din principiu nu discut cu oameni care nu se semneaza si care folosesc "tonul" acesta.
      Orice reclamatie este primita cu toata responsabilitatea, cat timp este fundamentata, adresata cu bun-simt si mai ales semnata :)
      Si eu nu am nici o teama, daca este un cumparator de anul acesta, nici chiar daca i-as fi vandut vre-un alt sortiment de miere (desi nu am altceva pana la ora asta) nu ar fi avut cum sa se cristalizeze in doua-trei sapt, asa ca ... :)

      By the way, daca cumva, prin absurd, spune adevarul, si s-a cristalizat, asta e un semn tocmai ca este 100% naturala :))

      Sper sa reusesc sa mai scriu un post despre miere si cum se poate testa ea daca este naturala sau nu, si alte chestii.

      Ștergere
  5. Abia astept sa gust din mierea "galbena ca soarele". Poate reusesc sa iti gasesc niste clienti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ar trebui sa ajunga astazi :) Abia astept sa vad daca iti place! :)
      Sa sti ca am cumparat branza de vaci de 3 ori, cu gand sa o amestec cu miere, sa vad si eu ce-i place Ionut-ului tau :) dar de fiecare data s-a dus pe alte chestii :)
      Nu te stresa cu clientii, multumesc de intentie! Deja am dat aproape jumatate, si nu e nici o graba :) Ma bucur daca o sa va placa voua, si te mai inveselesti si tu.
      Poate ii face bine si lui Ionut, mai destupa pe la creier pe acolo, foloseste in perioada asta :)

      Ștergere
    2. Scumpa mea, am primit ieri mierea galbena ca soarele! Nu iti pot descrie felul in care am tabarat pe ea toti trei. Ni s-ar fi potrivit de minune versurile astea "cineva sa ma opreasca, numai sa-ndrazneasca!". :) Uitasem cat de buna, cat de aromata si de necesara este mierea. Aseara la ora 24 am luat ultima lingurita, iar la ora 6, cand m-am trezit, primul meu gand spre miere a fugit, asa ca m-am repezit la ea chiar inainte de a-mi bea cafeaua. :))
      Iti sunt mai mult decat recunoscatoare pentru gestul tau! Iti multumim in cor! :) Te pup si raman datoare!!!

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Era cu semn de intrebare sau de exclamare? :D
      Spun doar la ureche, vino sa-i numeri! :)

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Iiiii ... ce onoare pe mine sa ma vizitezi!!! :D
      Daca as fi citit mesajul de vineri (in we nu prea am timp de calculator) ti-as fi trimis special, pachetel cu fundita :) tocmai a fost cumnata in vizita. Iti va da din stocurile ei, trebuie doar sa va deplasati doua statii de tramvai, una din voi :)
      Noi ajungem in we urmator, dar vom fi in drum spre 2 Mai, sper :) asa ca nu stiu daca avem timp de intalnit.
      Inteleg ca ti-a placut borcanelul din primavara :D

      Ștergere
  8. Mai aveti miere de salcam sau de tei (care va si cristaliza)? Cum pot sa va fac o comanda?
    As vrea sa o achit in avans si sa trimit eu curierul sa o ridice. 0724660566
    Oana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este miere de salcam; tei doar in cea poliflora recoltata acum cateva zile (nu am extras special de tei pt ca nu a fost productie prea mare) care este majoritar floarea-soarelui, voi scrie si despre dansa cat de curand.
      Cred ca ar fi mai sigur sa nu mai publici nr de tel, nu sti ce sarit de pe fix se loveste de el si apoi nu mai poti sa scapi. Plus ca mie nu imi place f tare sa vorbesc la tel, in scris imi tin mai bine evidenta ca si asa sunt ametita daca nu le am nici scrise sigur balamucesc comenzile :)
      Deci astept date complete pe mail UnGraunteDeNisip@gmail.com, si dau acolo cont si tot ce trebuie, daca preferi varianta asta.
      De cristalizat sigur va cristaliza toata mierea noastra, 100% sigur, ca doar de aceea spun ca este naturala :)

      Ștergere
  9. Buna ziua,
    Doresc sa cumpar capaceala,asa cum ati descris-o dvs`, va rog dati-mi niste amanunte,cat costa,cum o trimiteti,s.a.m.d.
    Cu respect,
    Focsaneanu Ioan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua!
      Cu capaceala ne auzim, cel mai devreme, dupa ce extragem miere de salcam, daca va fi ceva, anul acesta. Sunt doar cateva borcane, nu-mi ramane niciodata de pe un an pe altul.

      Ștergere