marți, 30 iulie 2013

Capaceala din stup


Recunosc ca nu stiam extrem de multe despre ea desi o consumam de ani de zile, pe principiul ca daca e din stup nu are cum sa nu fie buna :) Recent m-am documentat mai bine si am aflat cat de valoroasa este defapt :) Pt noi a fost dintotdeauna "guma de mestecat naturala/buna pt gat" sau "faringosept natural", folosit mai ales in perioadele cu viroze datatoare de gaturi dureroase :)

Aici am gasit destul de succint explicat

Capaceala de albine este un produs apicol ce contine miere, ceara, propolis si diferite alte substante active (enzime, antibiotice naturale).
Capaceala este de doua feluri, in functie de calitatile genetice ale rasei de albine: capaceala uscata (cu un procent de miere mai redus deoarece intre capaceala si miere se lasa si o perna de aer) si capaceala umeda (cu mai multa miere).
Cand albinele aduc mierea in stup, aceasta contine multa apa. Prin trecerea mierii de albine din celula in celula, ea este vanturata si imbogatita cu o serie de enzime, pana cand proportia de apa scade pana la un procent de circa 17-18%. Pentru a putea pastra mierea, albinele capacesc fiecare celula din fagure cu un capacel format din straturi succesive de ceara si propolis. Astfel, mierea se pastreaza in stup cu toate calitatile.
In momentul in care fagurele este capacit in proportie de aproximativ 2/3 din suprafata, apicultorul stie ca trebuie sa extraga mierea. Pentru a putea extrage mierea capacelele se taie cu un cutit special.
Capaceala este produsul apicol rezultat in urma indepartarii acestor capacele pentru extragerea mierii.
Proprietatile capacelii de albine
Capaceala reprezinta unul din cele mai bune produse apicole. Prin aceasta combinatie de miere, propolis, ceara si diferiti alti compusi, capaceala are un rol important in reglarea metabolismului organismului precum si in ameliorarea si vindecarea multor boli.
Capaceala se consuma prin mestecare si intervine in igiena orala, vindecarea bolilor respiratorii, a bolilor de ficat, cresterea imunitatii organismului, boli de inima, etc.
Alte info despre capaceala aiciaici sau aici (zice f frumos ca: "Trebuie avut mare grija pentru ca uneori, unii apicultori zdrobesc faguri cu miere si il vand ca si capaceala, inseland astfel asteptarile consumatorilor. Capaceala este un produs apicol net superior fagurilor cu miere"). 

In borcanul achizitionat nu trebuie sa fie bucati galbene de fagure+miere, ci bucati uscate, neregulate, de diferite culori (galben-maro) predominand maroniu inchis, si de diverse consistente, in nici uin caz pasta. Gist placut de miere si ceara de albine, cu usoare arome florale si/sau de propolis.  Asta e ce avem noi si ce am si gasit pe net ce fiind descris "ce trebuie". 
Cam asa ceva ...
sursa
In filmuletul de la link-ul al doilea gasiti explicat mai in detaliu.

Iar imaginea asta cu faguri nu stiu cat de apetisanta vi se pare, 
sursa
eu balesc la ea mai ceva ca la o ciocolata Carels :)

Multe info se repeta dar fiecare articol in sine are ceva nou si folositor de stiut.
Sau mai puteti cerceta si ce am mai scris si eu, pe la "miere" sau "vand". 
Capaceala este 25 de lei/borcanul "de 800" bine indesat. Sau defapt trebuie sa caut alta forma de ambalare, ca nu pot trimite prin posta borcane de sticla, asa cum nu am trimis nici la miere, hm ... cercetam. Astept sugestii :)

2 comentarii:

  1. Eu doresc sa primesc de la d-voastra ciuperca Kefir,dar nu stiu cum sa facem.Va dau nr.meu de telefon(0746671079),va rog sa imi dati un bip si eu va resun.Locuiesc in Timisoara zona Balcescu.Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt mare amatoare si de capaceala,am folosit cativa ani buni dar....

    RăspundețiȘtergere