marți, 22 aprilie 2014

Magic Tree House

Sau "Portalul magic" s-a tradus ea in romana.
Este o serie de carticele pentru copii, care aflu ca se tot lungeste, ceea ce ma bucura f tare, ca-mi plac enorm :)
Format A5, cate 10 capitole, 3-4 pag/cap, cateva imagini alb-negru in toata cartea.

sursa - cu mici rezumate despre fiecare in parte

In romana au fost traduse doar primele 4, din cate stiu.
Pe mine m-au atras: prezentarea lor (sunt fan SF :) ), informatiile despre autoare, faptul ca in alte parti sunt lectura scolara obligatorie, sunt no1 in New York Times bestsellers, au peste 70mil copii vandute doar in America de Nord ... si altele. Le-am comandat, acum cateva saptamani.
M-am felicitat foarte tare, pentru ca le-au placut enorm copiiilor, motiv pentru care am cautat intreaga serie iar de cateva zile, in loc de cartea obisnuita de seara, varianta pe hartie, ne culcusim cu tableta in pat, si citim pe nerasuflate cate 5 capitole, jumatate de carticica adica. La inceput citeam cate unul-doua, cu rugaminti si al treilea (pentru ca suntem cam obositi de regula, la ora cand reusesc ei sa se bage la patut) dar ne-a prins atat de tare si pe noi (mai ales pe mine :) ) ca am negociat la 5. Toate 10 ar fi fost cam mult, mai ales ca facem pauza des ca sa le explicam diverse.

Nu conteaza, pt ei, ca sunt in engleza, desi la primele, in romana, mai exersam cititul si ei imi citeau titlurile de capitole :) Sunt foarte potrivite pentru copiii care invatat cititul, si nu numai, si sunt de retinut, pt a fi recitite de catre ei, peste 5-6 ani, cand vor fi un bun exercitiu pentru a invata engleza. Are propozitii scurte, cuvinte simple, poveste simpatica, nevinovata, structura frumoasa, informatii utile.

Pe scurt povestea este a doi frati: Jack (8 ani) si Annie (7 ani) care descopera o casuta (invizibila pt altii) intr-un copac din padurea din apropierea casei. Acea casuta este plina de carti iar fiecare carte, odata deschisa si rostit "as vrea sa merg aici!" ii duce in aventuri grozave, reintorcandu-se acasa fara ca in prezent sa fi trecut mai mult de o clipa.
Povestea este mult mai complexa, si minunata, din punctul meu de vedere.

Are si animatie facuta acum cativa ani, dupa primele 3 capitole si inca unul pe care inca nu l-am identificat. Foarte simpatica, reda f bine cartea, cu mici exceptii care sunt justificate, este pe youtube.
Au si site si blog, inca nu le-am aprofundat dar imi place la nebunie ce a scris, autoarea, in finalul scurtei autobiografii de pe site, refritor la aceasta serie.
Writing is a miracle. You can travel anywhere in the world, to any time and any place — and still be home in time to have dinner.
Le-am pus prima bucata de animatie (echivalenta primei carti) doar dupa ce am terminat prima carte, fara ai anunta in prealabil, si le-a placut la nebunie. Apoi tot dadeau zor cu restul ca sa punem si continuarea dupa fiecare :)

Pentru noi este foarte potrivita aceasta serie, din multe puncte de vedere, si sper sa nu se "dilueze" pe parcurs. Oricum le citeam in fiecare seara, dar ma bucur cand gasesc povesti atat de inocente (pentru lumea in care traim), asa de frumos scrise, si care subliniaza importanta cartilor si a cititului, in viata copiilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu